svētdiena, 2016. gada 2. oktobris

Jelgavas velo vasara 2016 (jūnijs)

Jelgavas velo vasara 2016 sākās 1.jūnijā un noslēdzās 31.augustā. Dalībnieki tika aicināti mīt pedāļus biežāk un krāt kilometru pie kilometra, un ne jau kaut kur, bet tieši pārvietojoties pa Jelgavas novadu, aplūkojot šī novada krāšņumus, skaistas un sakoptas sētas, muižas, baznīcas un dažādus jau pazīstamus tūrisma objektus. Lai mudinātu citus braukt tajā virzienā, kur biju pabijusi pati, izvēlējos dažādus kontrolpunktus (objektus, kuri jāapmeklē un jāiemūžina jaukos foto, un par kuriem varēja saņemt konkrētu skaitu punktu, kas gala rezultātā summējās ar nobrauktajiem kilometriem, un, lai būtu jautrāk, dažos kontrolpunktos bija ari amizanti uzdevumi).
1.jūnijs.
Pirmais izbrauciens ar velo šī pasākuma ietvaros tika veikts jaukā kompānijā ar nūjošanas dalībniecēm pēc nūjošanas treniņa Jelgavā. Dodamies pa Tērvetes ielu, nobraucam līdz četru ielu krustojumam, kas ir vienīgais Jelgavā (Tērvetes iela, Sarmas iela, Filozofu iela un Raiņa iela) un tālāk pa Sarmas ielu, tad līku loču Dambja iela, Aspazijas iela, Asteru iela, Atmodas iela. Nonākušas uz Dobeles šosejas lēnu garu čunčinām pa velo celiņu Tušķu virzienā, kur atrodas vecais Līvbērzes jeb Grīvas stikla ceplis, kas iekļauts kontrolpunktu sarakstā.
Tad ripinājām atpakaļ uz Jelgavas centru. Pie Akadēmijas ielas atvadījos no savām nūjotājām (Ilzes un Inas) un devos pāri tiltiem pa Rīgas ielu uz mājām. Pirmie 21.04 km šī pasākuma ietvaros bija nobraukti.
 2.jūnijs.
Tā ir ceturdiena, tp zinu, kas šajā dienā paredzēts... orientēšanās kopā ar OK "Alnis", tāpēc arī maršrutu, ko izvēlējos todien braukt, bija Kauju muzejs "Mangaļi"-Ozolpils-Jelgava. Pēc izbradāšanās pa Kalnciema mežiem, nepārģērbusies, sēžos savam vellapēdam mugurā un aidā uz "Mangaļiem'. Tā kā šonedēļ šajā pusē uzradies lācis no Ķekavas puses, tad, ik pa laikam metot acis mežā, traucoties ar lielāku ātrumu nekā parasti, drīz vien esmu galā.
Nedaudz pavērusies apkārt, iemūžinājusi kādu foto, dodos pa to pašu ceļu atpakaļ līdz vietai, kur ceļi sadalās un es nogriežos Puču virzienā. Kad nokļūstu uz Kalnciema ceļa, ātrums palielinās velosipēdam ripinot pa asfaltu. Ozolpilī vēl viens kontrolpunkts-Iecavas upes tilts.
Noripināti 27.34 km. Šoreiz bez kompānijas, bet viegli un ātri.
3.jūnijs.
Katru dienu jau mazliet tiek veikti vēl kādi īsie izbraucieni ar velo, kas netiek aprakstīti, bet kas summējas pie nobrauktajiem kilometriem. Es principā nebraucu ar autobusu, ja man jāpārvietojas savas pilsētas ietvaros un ārā ir labs laiks bez nokrišņiem. Arī šodien braucu tikai līdz tūrisma centram, jo bija jānovada ekskursija 18 cilvēku grupiņai. Šovakar ar Ediju ir sarunāts izbraukt pa tuvējo apkārtni Jelgava-Āne-Tetele-Brankas-Ozolnieki-Jelgava. Tetelē pavērojam Lielupes rāmo plūdumu, apskatām Teteles tornīti, kas arī ir viens no šī pasākuma kontrolpunktiem.
Tad dodamies atpakaļ Jelgavas virzienā, bet pie apvedceļa pārceļam savu velosipēdus pār dzelzceļa sliedēm un braucam uz Brankām. Sazvanos ar Salvi, un Daģu ģimenīte mums piebiedrojas. Aizripinām līdz Zemgales ponijiem un zirgaudzētavai "Princis", kur pavērojam zirgus, ponijus, un uzzinām par atšķirībām...izrādās arī zirgs var nebūt zirgs, bet ponijs. Smalkās niansēs neizplūdīšu-sarežģīti! Bērni papriecājas par iespēju paglaudīt zirgus, mēs iepozējam selfijbildei, jo arī šis ir kontrolpunkts, un lēnu garu dodamies Branku virzienā, baudot Daģu ģimenes iegādātos jaunos gurķus...kraukšķinām! Brankās no Daģiem atvadāmies un braucam pāri apvedceļam uz Ozolniekiem. Silts vakars, kāpēc neizpeldēties...nu vismaz tik daudz, lai izpildītu šī kontrolpunkta uzdevumu-kopā ar velo iekāpt ezerā! Ir! Tad jau vēl jāapmet kāds līkums peldus...nekāpsi jau uzreiz laukā. Peldsezonu jau atklāju iepriekš, ģimenes dienā, maijā.
šovakar nobraucām 30,5 km.
4.jūnijs.
Šodien Jelgavas vienotibas velobrauciens, kas norisinās Jelgavā jau 11-to gadu. Arī mēs visa ģimene piedalāmies.
Vienotības velobrauciena maršruts bija aptuveni 10 km, bet mēs jau no mājām un atpakaļ nelidojām, bet arī braucam ar saviem velosipēdiem. Šodien nobraukti 16,4 km.
5.jūnijs.
 Svētdienas ir nūjošanas koptreniņu dienas, kad mēs nūjojam Pasta salā, projekta "Sporto un esi vesels!" ietvaros. Es, protams, uz šo pasākumu dodos ar velo, tādējādi pieplusojot saviem kilometriem vēl 7km, kur velo izmantoju kā vnk pārvietošanās veidu, lai nokļūtu no punkta A uz punktu B. Vakarā saunājam ar Ediju, ka atkal izlaidīsim loku ap Jelgavu. Maršruts: Jelgava-Ozolnieki-Cena-Ozolnieki-Jelgava. Tā kā esmu gatava pārak laicīgi, tad vel aizdodos līdz Jelgavas centram pretī Edijam, un tad dodamies Ozolnieku virzienā, līdz zemnieku saimniecībai "Līči", kur pagalmā mūs sagaida liels suns, bet, kad esam nokāpuši no velo, tīri laipni sagaida. Drīz vien arī kāds no saimniekiem iznāk sasveicināties. Izstāstam savu vēlmi, iemest aci pie kazām, jo šeit būs kontrolpunkts. Tā kā arī šajā kontrolpunktā ir uzdevums no fotogrāfēties kopā ar saimnieku, tad nu jautājam..un mazais saimnieks ir gatavs kopējam foto!
Tālāk mēģinām braukt pa taisno, bet izdzirdējuši tuvojamies suņus, tomēr caur mājām nebraucam, lai gan agrāk (vēl pirms gada) te mierīgi drīkstēja braukt cauri, ceļa galā nebija zīmes, ka privātīpašumā ir arī ceļš. Nu neko, griežam velo apkārt un braucam atpakaļ, bet pamanījuši, ka ir kāds paralēlais meža ceļš, tomēr iegriežamies...veltīgi, izved mūs pie lauka, kuram pāri netiekam...atkal atpakaļ un pa šoseju līdz pagriezienam uz "Mušķiem". Te droši ripinām caur-te ir zolīdi suņi, ar kuriem var aprunāties! Pārbraucam pāri Misai pa trošu tiltiņu, un braucam uz "Caunītēm", kas arī ir šī pasākuma kontrolpunkts, jo ļoti gribējās parādīt šo sakopto latviešu sētu, kur ir tradīcijas, maizes cepšana u.c labas lietas. Saimnieci bijām satikuši iepriekš, šoreiz nesastapām.
Ceļs uz "Caunītēm" tāds smilšains, bet slodzīti vajag...pretojos un nekāpju nost no velo! Braucot tālāk uz Ozolpils pusi meklējam iepriekš pamanīto velomaršruta marķējumu, lai nogrieztos uz Iecavas upes gājēju trošu tiltiņu. Zīme pazudusi, bet mēs jau ceļu zinām. Uz tiltiņa ērti ieņemam kādu no mīļākajām jogas pozām, jo šajā kontrolpunktā ir ieši šāds uzdevums. Pievienoju arī attēlu ar kuplāko jogas bildi uz šī tiltiņa.
Tad braucam pa veco Jelgava-Rīga šoseju, tagadējo Veco ceļu uz Jelgavu. Nobraukti 31 km.
6.jūnijs.
Sākas darbs bērnu un jauniešu vasaras nometnē "Lediņi". Jauns izaicinājums pēc divu gadu nosacītās "sēdēšanas mājās". It kā jau darbojos visur, kur vien gribu iesaistīties. Ja ir laiks, nevienam projektiņam un pasākumam neatsaku savu dalību gan kā dalībnieks, gan kā piesaistītais organizators, tāpēc šīs vasaras tikšana ārā no mājas ir kā saldējums ar putukrējumu. Uz darbu esmu nolēmusi braukāt ar velo, lai krātos kilometri arī nebraucot velobraucienos ar mērķi ko apskatīt. Darbs ir 8,5 km no mājām, tāpēc ceru katru dienu vismaz savākt šos 17 km. Šodien uz darbu braucu šķērsojot dzelzceļa tiltu, un izbraucot pa Bauskas ielu uz apvedceļu.Tad gar Meža kapiem uz Mežciemu. Protams veicu arī kontrolpunkta foto, un tad lēnu garu uz darbu.
Šodien savācās 18,06 km 7
7.jūnijs.
Atkal uz darbu. Šoreiz mēģinu citu ceļu, ir jāatrod optimālais variants, pie kura tad es palikšu. Jā, šis ir ātrāks, un auto garāmbraukšana mani nebiedē. Tātad šodien uz darbu turp un atpakaļ sanāca 17 km. Vakarā ar vīru izdomājam, ka vajadzētu izbraukt paslēpņot...man patīk, ka ar velo, jo varēšu pieplusot kilometrus velo vasarai. Mūsu vakara maršrutiņš Jelgava-lidlauks-Līvbērze-Tušķi-Jelgava. Arī šajā maršrutā bija divi kontrolpunkti Līvbērze un jau manis paņematais Līvbērzes jeb Grīvas stikla ceplis. Pievienoju ari citu dalībnieku iesūtītos attēlus. Šodien nobraukti vēl 40 km.
8.jūnijs.
Šodien tikai uz darbu/no darba maršruts un 17 km. Bez stresa un bez visādām citādām aktivitātēm...pat brīnos!
9.jūnijs.
Šodien pēc ikdienas maršruta uz/no darba (17 km), ierastais ceturtdienas pasāciens - orientēšanās, kas arī prasa aktīvu kustību pa mežiem-lēkāšana pāri grāvjiem, brišana pa purvu, izcirtumu pārvarēšana utt. Valgundes mežos OK "Alnis" vienmēr atrod brikšņus, kur mūs pārsteigt. Tāpēc šovakar nekādas papildus izklaides ar velo neieplānoju.
10.jūnijs.
Arī tikai uz/no darba, taču uzlaboju savu sniegumu ātruma ziņā - nu jau pieturos pie 23 minūtēm vienā virzienā. Tātad šodien atkal tikai 17 km.
11.jūnijs.
Tukšums. Brīvdiena no visa. Arī no velo.
12.jūnijs.
Nosacīts tukšums. Braucu uz Pasta salu vadīt nūjošanas koptreniņus. Savi 5,4 km sanāca.
13.jūnijs.
Sākas jauna darba nedēļa. Uz darbu 8,5 km, pēc darba esmu nolēmusi viena pati doties nelielā aplītī Mežciems-Vircava-Platone-Jelgava, lai apskatītu tuvējo Vircavas muižu, kavalieru namu, kura tagad mājo Vircavas vsk, un parku. Kā arī veikt kontrolpunktu foto Vircavā un Platonē.
Tā nu man pēc darba sanāca 34,37 km aplītis.
14.jūnijs.
Nekā interesanta, maršruts darbs/no darba un 17 km.
15.jūnijs.
Tā kā man šodien līdzi uz darbu brauc jaunākais dēls Matīss, tad mēs braucam saudzīgāku maršrutu. Pa dzelzceļa tiltu, Bauskas ielu, gar Meža kapiem uz Mežciemu. Arī Matīss veic KP foto.
Arī atpakaļ braucam saudzīgāk, taču sanāk vairāk grants ceļu un Matīss jūtas noguris, sāk arī līņāt. Nobraucām gar Zemnieka cienastu. Šodien sanāca 18,1 km.
16.jūnijs.
Uz darbu/no darba maršruts kā ierasts 17 km. Vakarā ierastais pasāciens ar OK "Alnis". Orientēšanās kopā ar "aļņiem" šoreiz notiek Vilcē, tāpēc uzreiz ieskicēju, ka varēšu braucot vismaz no turienes veikt atzīmēšanos dažos Jelgavas velo vasaras 2016 kontrolpunktos - Ziedkalnē, Vilces gravā, Zaļeniekos. Zināju, ka to negribu veikt viena...vakars un tā...tp jau laicīgi ieminējos vēl vienam dalībniekam, ka mēs varētu pamēģināt. Es cerēju, ka turēšu viņa tempam līdzi. Tā nu mēs pēc 19:15 izbraucam Ziedkalnes virzienā. Jā, kaut kur kreisajā pusē ir tumši mākoņi, bet mēs sevi mierinām ar domu, ka mūs jau neķers... Noķēra gan! Vēl pirms Tērvetes esam viscaur slapji. Zaļeniekos meģinam atdzīvināt savus izmirkušos mobilos tālruņus. Mans ir beigts, bet Edmundam izdodas safotogrāfēt mūs pie kontrolpunktiem.
17.jūnijs.
Nekā tāda, lai pievērstu uzmanību - 17 km uz darbu, no darba.
18.jūnijs.
Vispār bez velo...šausmas!
19.jūnijs.
Šodien jāvada divi pasākumi. Vispirms nūjošanas koptreniņš Pasta salā.
Turp devos ar velo kā ierasts un nobraucu 4,9 km, jo nebraucu pa taisno uz Pasta salu, bet vēl darbiņos, lai sagatavotos pēcnūjošanas pasākumam - Velopastaigai "Saulgriežu laiks". 13:00 pie Sv.Trīsvienības baznīcas torņa pulcējas velobraucēji, kas vēlas izbraukt pie dabas un pie reizes piedalīties saulgriežu tradīcijās-vainagu pīšanā, zīlēšana ar vainagiem u.c. izdarībās. Tā nu mēs startējam pēc plkst.13:00 25 cilvēku garā kolonnā-lieli, mazi, ar saviem velo un piekabinātos sakabē..kopā ieripinām Langervaldes mežā/parkā, kur iepriekšējā dienā paplosījies milzīgais vējš, un pār celiņiem sagāzti koki. Bet mēs operatīvi iesaistamies ķēdē un visi velo tiek pārcelti pāri, un mēs varam doties tālāk...gar Latvijas pienu Branku virzienā, pie "Saulrītu" saimniekiem, kur mūs sagaida klāts galds-varam remdēt slāpes ar zāļu tēju, tikko no dārza nolasītām zemenēm, un doties pļavās lasīt Jāņu zāles vainagam.
Velopastaigas maršruts bija 18,7 km garš. Kopā šodien noripināti 29,7 km, jo vēl vakarā trijatā ar Matīsu un Martu aizdevāmies paciemoties pie Nikas, kamēr vecāki ceļo.
20.jūnijs.
Šodien pamožamies agri, Marta naski mēģina saģērbties pati, lai varētu ātrāk izskriet pagalma zālītē, arī suņuks Lote riņķo apkārt: laukā, laukā! Palaižu bērnus Aigas mājas pagalmā, un eju taisīt rīta kafijas devu. Tad rāmi sēžot pītajā krēslā, kājas šūpinot, baudu kafiju. Forši tā, daudzdzīvokļu mājas balkonā nav tas! ;) Tātad šodien veicam tikai maršrutu māju virzienā. 8:37 atvadamies no Nikas un kopā ar Martu un Matīšu braucam uz Pasu daļu, kur sarunāts randiņš arī ar vecāko dēlu. Tā kā šogad ir nolemts ceļot, tad Martai taisam jaunu ID karti. Nobraucam tikai 5,4 km. Labāk tik nekā necik! 21.jūnijs.
Arī šodien diena ir pilna ar citiem pasākumiem, tp braukšana ar velo ir tikai tik, cik aizbraukšana uz semināru, līdz Jelgavas tūrisma centram Sv.Trīsvienības baznīcas tornī. Diena solījās būt tik saulaina, bet uznāca negaiss... līst, līst, līst! Braucam semināra ietvaros ar kuģīti "Jūrmala" pa Driksu un Lielupi. Lietus pamatīgi plīkšķina, bet šo jau garām nevarēja laist.
Tā kā līst pamatīgi, es nolemju tūrisma centrā atstāt savu velo un doties mājās ar autobusu. Kādu reizi arī pilsetas sabiedriskais transports ir jāizmanto! Līdz ar to nobraukti tikai 3,06 km.
22.jūnijs.
Rīts saulains, būs feina diena. Nolemju izripināt pa Jelgavu. Japaskatās kā top smilšu skulptūras. Pēc 10:00 dodos pilsētas centra virzienā.
Loks pa Pasta salu. Iemetu aci aiz nožogojuma un noķēru dažus kadrus vēl pirms smilšu skulptūru festivāla atklāšanas. Nobracu gan šodien ļoti nedaudz, tikai 7, 26 km.
23.jūnijs un 24.jūnijs tiek pavadīts laukos. Kad visa ģimene braucam uz laukiem, velo vnm japaliek mājās, jo tik lielas mašīnas mums tomēr nav. Toties līdzi elementāri var paņemt nūjas, un es paņēmu, bija iespēja panūjot pa citu apkaimi.
25.jūnijs.
Esmu atgriezusies no laukiem, divas dienas nav braukts ar velo, un to tā nevar atstāt, abas ar Regīnu esam sarunājušas izbraukt loku Jelgava-Tetele-Garoza-Staļģene-Mežciems-Jelgava. Tā nu pēc 17:00 izbraucam. Dodamies uz Teteli, pirms Teteles tornīša saprotu, ka manam velo riepa ātros tempos paliek mīksta. Zvans draugam. Tikmēr iepozējam pie Teteles tornīša, paveramies uz Lielupes līkumiem, pavērojam kā kāds zīmējas Lielupes ūdeņos ar ūdens moci, un arī vīrs klāt. Šoreiz, lai nekavētu mums tik dārgo laiku, vienkārši apmainām velosipēdus-tukšriepnieks tiek aizvests uz māju. Mēs abas nolemjam, ka brauciens izdosies, jo tagad vairs nekas nevar notikt. Garozā pārbraucam pāri Velna grāvim un nogriežamies Staļģenes virzienā.
Pārbraukušas pāri Lielupes tiltam, noripinām lejā pie upes. Ir karsts. daudzi peldas. Es nenoturos un ielienu vēsajā ūdenī ar visām drēbēm. Uztaisījušas tilta foto, sēžamies uz velo un braucam tālāk...bez saldējuma neiztikt. Izvēlamies to lielāko...ilgspēlējošāko! Turpat veikaliņā arī atsēžamies uz mīkstajiem beņķiem un lēnu garu notiesājam. Vien promejot pārdevējai ieminos, ka beņķis tāds slapjš palika, jo biju peldēt, bet vīrietis, kurš tieši ienācis veikalā, uzķer so mūsu sarunu un saka: zinām, zinām, kas tur īsti par slapjumu...nosmejam! Esam nolēmušas apmeklēt arī Dzintara kapellu (kādi 6 gadi nav būts, jāapskata, kas mainījies). Auto pagalmā stāv, mēs pariņķojam, pastaigājam pa pagalmu, līdz kapellai, pasmaržojam skaistās rozes, bet neviens pie mums neiznāk. Braucam tālāk. Neesmu pieminējusi, ka Regīna uz braucienu ieradās jau traumējusi kāju, bet no brauciena neatteicās. Esmu priecīga, ka viņa ir izturīga, un, ka arī kājai pēcāk neradās nekādi papildus defekti, jo mēs diez gan daudz braucām arī pa grants ceļiem, kāja nemitīgi tika ari kratīta. Ieplānoto stūrīti gar Vircavu nebraucam tieši šī iemesla dēļ, tā jau būs pietiekoši km.
Caur Mežciemu ripinām uz Jelgavu, caur Jelgavu uz Raf masīvu. Salasījās 53,2 km.
26.jūnijs.
Šodien nūjošanas koptreniņš, atkal laižu uz to un no tā ar velo, taču šoreiz salasu nedaudz vairāk km, pariņķojot pa pilsētu. 10,4 km.
27.jūnijs.
Atkal sakas darba nedēļa, un atkal ierastie 17 km uz Lediņiem un atpakaļ. Vakarā priecājos, ka kopā ar vīru atkal izbraucam aplīti ar velo, lai paslēpņotu - Jelgavā jauni slēpņi! Kopā šodien nobraukti 33.30 km.
28.jūnijs.
Uz darbu atkal ar velo, bet no darba braucu caur Jelgavas centru, jo pilsētā esmu sarunāju randiņu ar vecāko dēlu, darījumi bankā, un pēc tam jābrauc uz pasu daļu - mazajai meitiņai ID karte gatava. Kopā šodien 21 km. Tā redz, ja neskaitītu tos kilometrus, domātu, ka nobraucu mazāk, jo tas ir elementāri-vienkārši pārvietojos visur, kur man vajag, neiespringstu, un nejūtos ne nogurusi, ne arī tā, lai nepieslēgtos vēl kādai aktivitātei. Arī darbs ir tāds, ka kopā ar jauniešiem nometnē noskraidām vairākus km (vidēji 3-4km).
29.jūnijs.
Atkal tikai braukšana uz un no darba, un jau ierastie 17 km.
30.jūnijs.
Arī tikai maršruts: darbs/mājas un 17 km. Toties vakarā sevi palutinu ar dūņu SPE Cenu pagasta, Ozolnieku novada "Skalbēs" Apskatot statistiku iekš endomondo.com var labi redzēt, ka jūnija mēnesī uz velo esmu pārvietojusies diezgan intensīvi - veikti 624 km.