svētdiena, 2011. gada 7. augusts

Ziemelamerika2011

27.jūnijs.

Izbraukšana no Sidrabenes. Ceļš caur Paris. Pirmā nakšņošana.

Šodien esam gatavi doties tālajā ceļā uz Garezeru, kas atrodas D-Mičiganā.

Rīts sākas jau 8os...rīta darbi, utt. Brokastis šorīt nespīd...arī Andris vakar uz brīdi bija pirtī! Atvados no Andreja. Vienojāmies, ka kādreiz noteikti vēlreiz jāsatiekas! :)

Meklēju Āriju...nesatiku. Žēl, jo ļoti gribējās viņu satikt un biju sagatavojusi viņai dāvaniņu-lai mani atceras! Aizgāju līdz Blūmu mājai, kur mani samiegojies sagaidīja Kārlis...abi ar tēvu nospriedām, ka puiši nopelnījuši Jelgavas kreklus par Toronto nakts dzīves izrādīšanu un visādi citādi par viesmīlīgo uzņemšanu arī. :)

Atvadījos no nomodā esošā Kārļa, un pamanīju turpat blakus esošajā istabā saldi iemigušo Māri...

Izbraucam ap 11iem. Pa Britania Rd augšā, lejā, uz serpentīnu...Safary Rd ...gar Āfrikas Safari. Ceļš šeit vienkārši ideāls...mašīnu maz, ceļmalas līdzinās safari...vien nesagaidīju kādu zvēru izlienam no krūmu puduriem. Visu laiku ceļmalā esošās smilgas sitas gar kājām it kā lūgdamas nebraukt prom... uzkavēties...palikt! Domās jau vēl kavējos Sidrabenes ainiņās...ceļs uz kafejnīcu, pasēdēšanas vakaros, zvaigžņotās debesis...

Izbraucam tieši pie Grand River, gar kuru iet tūrisma pārgājieniem un velotūrismam paredzēts celiņš. Šeit agrāk bijis dzelzsceļš, kas atklāts 1915.gadā, un darbojies līdz pat 1955.gadam.Līdz 1990.gadam šeit viss bija pamests un aizaudzis, taču tad tika izveidota šī pārgājienu un velotūrisma taka, kas tika atklāta 1994.gadā.

Pamanu netā noskatītās dzirnavas...bijušas lielas un varenas...tagad klusas un pamestas...tepat arī ugunskura vieta, ja kāds vēlas nakšņot.

Iebraucam Paris. Tilts pašlaik tiek labots, un pilsētas ainavu pie upes nu nekādi neizdodas nofotogrāfēt...visādi aizslietņi priekšā.

Pilsētiņa pēc oficiālajiem datiem izveidota 1850.gadā, kad Hirams Caprons nopirka šeit zemi un uzcēla unikālas dzirnavas.

Aiz Paris pārplīst kamera...šogad soma ir krietni smagāka nekā pagājušo gadu...laikam vairāk drēbju paņēmies, jo kā nekā nedēļu dzīvojām Sidrabenē-štātes visādas prasījās. Apstājamies nomainīt kameru tieši pie zirgu ganībām. Vēroju kā tie kāri plūkā lekno zālīti. Tālāk ceļš nogriežas pa grantīti. Pēc pusstundas atkal kamera pušu...kad kamera pēc 5km atkal pušu, saprotam, ka tepat kaut kur būs jānakšņo. Lēnām tuvojas tumsa. Esam apstājušies netālu no mājām, kuras saimnieki tikko pārradušies mājās un nāk apvaicāties, vai mums nevajag palīdzību. Sakām, ka paši tiksim galā, nav jau liela problēma, bet tad ieminamies, ka varbūt tomēr viņi var palīdzēt...varbūt ir iespēja uzsliet telti kaut kur tepat tuvumā...jā, esot, un ieved mūs sava pagalmā...taisni pie strūklakas. Feini. Uzceļam telti un sākam iekārtoties, kad saimniece iznāk un saka, ka varam ienākt uz dušu un nomazgāt ceļa putekļus. Esmu starā un pirmā izbaudu ūdens šalti uz sakarsušās miesas. Kamēr dušojos, saimniece uzlikusi ūdeni tējai...mēs protams izmantojam ūdeni sauso zupiņu pagatavošanai! :)

Sēžu uz soliņa pie strūklakas un baudu kafiju...saulrietu. Debesis iekrāsojas sarkanas.

Šodien nobraukti 80km.

28.jūnijs.

Ceļš caur Londonu. Otrā nakšņošana.

Ap 7iem sākam rosīties...saimniece aizbrauc savās gaitās. Paņēmusi kannu, eju uzsildīt ūdeni (iepriekšējā vakarā man ierādīja, kur mājas ārpusē ir ūdens krāns un rozete, kur varam uzsildīt no rīta udeni). Top rīta zupiņa un pēc tam kafija...Arī saimnieks atvadījies, dodas uz darbu...paliekam vieni viņu sētā. Saliekam somas, nomainam jaunu kameru, uzpumpējam riepu cietāku un dodamies ceļā.

Braucam garām kempingam, kurā bija paredzēts nakšņot, bet līdz kuram netikām. Bija palikuši nieka 6km.

Atkal kamera caura...šoreiz mani pieviļ priekšējā kamera. Pēc 20minūtēm atkal esmu zirgā un dodamies uz Woodstock pa Dundas St. Pamanām veikalu un nolemjam iepirkt pārtiku un dzeramo. Tad sākas garais (30km garš, taisns, neinteresants) 68.ceļš. Ap 13iem uztaisām pusdienas pauzīti...paēdam, atpūšamies...pat kājiņas jau nopelnījušas-trešdaļa šodienas normas nobraukta. Pēc pusdienām turpinām ceļu...sākas cīņa ar pretvēju!

Izbraucam caur Londonu un nonākam pie Temzas upes...tepat pamanu Londonas mākslas muzeja ēku un metālisku degunradzi pie tā. Temza te bagāta ar tiltiem...viens pie otra-gājēju, riteņbraucēju un auto tilti...Tepat arī milzīga strūklaka,kura no viena krasta met ūdens šaltis pār burvīgo pilsētas ainavu...kā vēlāk noskaidroju šai strūklakai ir vēja sensors, kas vada ūdens plūsmu attiecīgajam vēja virzienam, un naktī ir pilnībā izgaismota un apskatāma no dažādām pilsētas vietām. Šeit vairāk par Londonas publiskajiem parkiem:

Izbraucam uz Evergreen avēniju, kas pārtop veloceliņā un aizvijas gar upi...ripinām caur tuneli...sākas Chapman parks. Pa gabalu pie upes pamanu netā noskatītās dzirnavas, kas tagad pilda tūrisma info centra un publiskās tualetes funkcijas. Šeit daudz riteņotāju.

Ripinām tālāk pa parka teritoriju...pamanu StoryBooks atrakciju parka tornīšus. Vairāk info šeit: http://www.storybook.london.ca/

Izbraucam uz Commissioners Rd, kas iet gar Temzas upi, vēlāk pārtopot par Oxford St, un ārpus Londonas jau kļūst par Glendon ceļu. Satiktais riteņbraucējs mums izstāsta ceļu uz tuvāko kempingu, un mēs dodamies turp-Oriole Park. http://wikimapia.org/1459716/Oriole-Park…

Kempingā iebraucam plkst.19os, satiktie ļaudis un apsargs mums ierāda, kur uzsliet telti...pēcāk atnes arī dzeramo ūdeni! Atkal nakšņojam par brīvu.

Nobraukti 85km. Sacēlies paliels vējš.

29.jūnijs.

Kanādas mazie ceļi līdz Sombrai. Trešā nakšņošana.

7os nozvana uzliktais modinātājs. Labi gulēts! Rīts atspirdzinošs, bet ir sajūta, ka kuru katru brīdi līs...

Izbraucam pirms 9iem. Šķērsojam 402 ceļu, un turpinām braukt pa Glendon Dr. Tā kā kartē tagad nogriežas ceļš uz kempingu, kuru mums vairs nevajag, tad apstājušies pētam karti...kāds onkulītis pienāk un stāsta, ka braucot tikai taisni nokļūsim Sombrā. Tad nu braucam caur Appin, Glencoe (šeit ap 11iem nolemjam pasildīties kādā kafejnīcā...paēdam tomātu zupu ar nūdelēm un krekerīšiem+vēl pasūtam 3toustus ar sieru un kafiju). Pēc 12iem braucam tālāk uz Newbury. Beidzot pamanām kādu veikaliņu un nolemjam, ka jāiepērkas-tomāti un dzeramais. Aiz pilsēteles sākas garais, taisnais gabals (~42km). Ceļa sākumā pirmo reizi pamanu zīmi, ka uz šī ceļa autiņiem jādalās ceļā ar velo :)

Shetland...šeit nolemjam vienkārši atlaisties zālītē un atpūtināt kājas. Braucot tālāk iesmejam par salāpīto ceļu...nu nemaz neatšķiras no Latvijas ceļiem.

Oakdalei braucot cauri manu skatienu piesaista kāda ēka, kurai apkārt visādi veci krāmi...vecie autiņi, coca-colas automāts, velosipēds, benzīntanka elementi, u.c.

Bentpath...šeit atpūšamies...tāda mistiska vieta..pusdienu pauze jeb viegls lančs (no 15iem-16iem). Pusdienojot pamanām, ka dzeloņdrāšu sētā karājas kāda zvēra galvaskauss...neomulīgi paliek, bet es turpinu griezt desiņu uz maizes...pēc brīža tāds brīkš, brākš...blakus noveļas liels, sauss zars...abi noraustījamies gan! Toties te beidzot varam sazvanīt mājiniekus, jo tepat tālumā redzējām torņus...

Turpinām braukt taisni, tad nolemjam nogriezt pa labi un braukt caur Wilkesport. Jauks miestiņš, kas priecēja acis pēc vienmuļā taisnā brauciena...tālāk sākas grantīte, kas mūs pieved tieši pie Sombras publiskā kempinga Branton Cundick, kur mums ļauj uzsliet telti tālākajā stūrītī un par brīvu.

Ir pulkstens 18. Nobraukti 100km un beidzot nakšņojam iepriekš noskatītajā kempingā. Ēst vēl negribās. Apsēžos pie galdiņa sarakstīt dienasgrāmatu un baudu vēl Sidrabenē sajaukto kokteili...šovakar nopelnīts rums ar kolu. Pēc tam uzslienu telti un dodos izbraukt līkumu pa apkārtni...atstāju tēvu taisot vakariņas.

Aizbraucu līdz St Clair River, kurai rītu celsimies pāri...uz ASV. Braucu pa jauki izveidotu veloceliņu gar pašu upi. Braucu garam Sombras muzejam. Sombrā ir neliela osta...skatos, kā no pretējā krasta tuvojas kuģītis...prāmis! Lēnām riet saule...

Atgriežos kempingā, paēdam...saule riet sarkana, sarkana...

Pa Kanādu nobraukti 407km. Rīt jau uz ASV.